tisdag 9 november 2010

Ja se, det snöar...

Fy fabian för kyla och mörker! Snön är fin och praktisk om man vill åka pulka, men fyra månader av brist på dagsljus och frusna lemmar... Hujedamej. Nej tack.
Jag planerar att gå i ide så snart jag skrivit de tre tentorna jag har inom den närmsta månaden. Jag packar med mig en massa hantverk och gitarren och gömmer mig i en grotta någonstans i djupaste skogen. Fast fy så ensamt det skulle bli...

Nä, det enda som finns att göra just nu är att gosa in mig i en stickad tröja, göra en stor kopp te och se på Ronja Rövardotter (min absoluta favorit av Astrid Lindgrens kreationer). Jag vill också bo i en rövarborg!

1 kommentar:

  1. äsch då, det är ju fint! jag och några skolkamrater (fy vad pretto det låter, haha) dansade runt i yrsnön mellan lektionerna och hade snöbollskrig. sen sjöng i julsånger i stämmor och borstade snön från varandras axlar. och Emma, titta ut, det är ju ljust. vintern är ljusare än hösten för nu är det snö överallt.
    men okej, det är inte lika kul när bussarna slutar gå och cykelkedjan fryser igen och man är blöt inpå skinnet och allt är misär

    SvaraRadera