söndag 28 november 2010

Längtansfylld och orkeslös




Gårdagen spenderade jag med mor och en vän till henne på julmarknad vid Ängsö slott - supermysigt! Jag köpte en underbar grå ulltröja som jag tänker överleva vintern i, och en nålbindningsnål - den första jag faktiskt köpt, och inte gjort själv. Jag håller på att nålbinda en mössa, och börjar uppifrån den här gången. Jag brukade alltid börja nedifrån, men då blev den ofta för liten när jag gjort ett par varv. Mössan jag gör nu blir lite knölig eftersom jag inte testat att göra uppifrån innan, men jag tror den kommer bli bra ändå när den är klar. Jag hoppas bara att garnet räcker, det är det växtfärgade jag köpte i Dalarna senast jag var där ( det är 60 gram, och mycket mer orange än på bilden).
Studiemässigt så är jag inne på slutspurten nu - enorma mängder plugg, men snart är det över. Hela jag är som en urvriden trasa, allt jag skriver känns platt och klyschigt och trist, och kroppen orkar inte riktigt med den heller.
Det ska bli skönt att få vila och umgås med vännerna över julen och ladda upp mig med energi igen.
Puss och kram, ta hand om er i vinterkylan.

4 kommentarer:

  1. Jättefin tröja! Jag har en liknande, fast utan luva och med dragkedja framtill. Samma färger och mönster fast över hela och inte bara i kanterna.

    Hoppas garnet räcker, när man har fått in snitsen på att börja uppifrån, går man aldrig tillbaka till att börja nerifrån. Jag lovar! *ler*

    SvaraRadera
  2. Hallå där sköna böna...Tack för titten hos mig.
    Jag håller också på att sticka just nu.
    Jag är inne på min åttonde par Lovikavantar.
    Barn och barnbarn.
    Du är en sån där muysig tjej som jag alltid har velat vara.Har du långt rött hår?Jag är rödhårig men passar inte i långt Tyvärr...
    Jag har en Sony A550 och dessa bilder är tagna med mitt gamla objektiv till min analoga systemkamera.Ett Minolta 75/300.Jag har köpt ett nytt ett Tamron 200/500 men det har jag inte använt så mycket ännu.
    Det är tungt och jag behöver ett nytt stativ.
    Tack igen för att du kollade in och välkommen tillbaka om du har tid och lust.
    Kramizzz Lotta

    SvaraRadera
  3. Så fin den blir, så gøy å se at du driver med nålebindig..

    SvaraRadera
  4. Hej där! nålbindning och 19år...wow. Du verkar vara en tjej med många strängar på din lyra. Härligt..tack för gullig kommentar hos mig. Kommer just från en härlig julkonsert i Gbg..tänk vad musik är upplyftandet..nu sängen..Godnatt!Torprosen

    SvaraRadera