lördag 8 maj 2010

Hostlördag

Dagens ekvation: sirap + karamellfärg + soya = perfekt fuskblod till lajvet jag ska på nästa vecka. Jäkligt klibbigt men alldeles lagom färg, och så smakar det inte så förbaskat illa heller.


"Oh, I am fortune's fool!"
Jag och fröken C har bakat kladdkaka och sitter nu och ser på Shakespeare in Love. Jag älskar den filmen - hövisk kärlek, förvirring och förväxlingar, vackra kostymer, dans och musik. Haha, det påminner mig om den gången jag satt och kollade på Becoming Jane; där har någon bal och de dansar en sån där dans man förknippar med en Austenbal (nedrans, jag kommer inte på vad det heter). Anyway, plötsligt inser jag att jag känner igen stegen och kommer på att jag dansat den på Prolog. :)


Syläget börjar bli under kontroll nu, jag har sytt färdigt nästan allt utom min ylleklänning. Jag har även slaktat min battleshirt idag, och nu ser den ut som om den varit med om flertalet strider. Det här lajvet kommer bli grymt.

Sleep tight!

(här under står det att jag publicerat det här inlägget klockan 13.25, vilket inte stämmer, klockan är typ kvart över elva på kvällen. Undrar hur man ändrar det?)

1 kommentar:

  1. Inställningar - Formatering - Tidszon

    Men av någon anledning skriver Blogger ut tiden då du började skriva iställer för när du postade. I alla fall blir det så på min blogg.

    SvaraRadera