torsdag 6 maj 2010

Host host

Urk burk, vad trist det är att vara hemma ensam och förkyld. Men bra på det sätt att det ger mig mer tid att fixa klart allt jag måste fixa klart till lajvet (som är om fyra dagar - hjälp!). Just nu håller jag på att sy färdigt vad som ska bli min battleshirt - en vit linneundersärk som ska fläckas med te, rullas i lera och schplättas fuskblod på! Schplätt skleff bleeeh...

Jag håller även på med en ylleklänning, som är halva röd och halva ockragul, med en jäkla massa tygknappar. Jag som lovade mig själv efter den senaste ylleklänningen att aldrig mer utsätta mig för den långdragna plåga som är att sy en halv miljard tygknappar. Yet, here I am.
















Jag har blivit klar med ett par av de nålbundna sockor jag ofta sitter och pysslar med - ett tag hade jag tre par påbörjade och inga avslutade. Men nu är de mörkgröna klara, i alla fall. :)
.
.
.
Nej, nu ska jag ta och göra mig en oförskämt stor kopp jordgubbsroiboos och sy färdigt ett par projekt. Sedan har jag blivit lovad kladdkaka hos fröken C ikväll... så jag får ta och bli frisk till dess!
.
.
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar