onsdag 9 mars 2011

Ettordslista



Ett foto jag tog när jag var ute och promenerade i solen för ett par dagar sen. Jag tycker det blev en så glad bild, med det knallgula mot det blå. Och tittar man nära ser det ut som att flygplanet har två ögon på "magen"... Knasigt!


Jag är hemma och krasslig, och vid sådana tillfällen brukar sjukstugetristessen resultera i att jag fyller i såna hära listor man snubblar över på folks bloggar. På den här tjusiga bloggen hittade jag en ett-ords-lista, och tyckte att det var en lite kul idé. So here goes:

1. Var är din mobiltelefon? Vänster
2. Var är din andra hälft? Oklart
3. Ditt hår? Rött
4. Din mamma? Varm
5. Din pappa? Knasig (på det bra sättet!)
6. Det bästa du vet? Livet
7. Din dröm i natt? Fin
8. Din dröm/ditt mål? Lycka
9. Rummet du är i? Ljust
10. Din hobby? Hantverk (och Musik, jag KAN inte välja en av dem)
11. Din skräck? Ensam
12. Var vill du vara om sex år? Där
13. Var var du igår kväll? Här
14. Vad är du inte? Bitter
15. En sak du önskar dig? Nyckelharpa
16. Var växte du upp? Hemma
17. Det senaste du gjorde? Te
18. Dina kläder? Bohem
19. Din tv? Top Model (jag är hemma och sjuk, okej?)
20. Ditt/dina husdjur? Många
21. Din dator? Duktig
22. Ditt humör? Längtan
23. Saknar någon? Ja
24. Din bil? Icke-existerande
25. Något du inte har på dig? Banankostym
26. Favoritaffär? Handelsgillet
27. Din sommar? Lycklig
28. Älskar någon? Många
29. Favoritfärg? Grön
30. När skrattade du senast? Nyss (Annoying Orange)
31. När grät du senast? Två-veckor-sen (hur ska man skriva det i ett ord egentligen?)
32. Favoritmusik? Folkmusik (svensk och irländsk)

3 kommentarer:

  1. Jättehärlig bild!
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  2. om skräcken vill jag bara säga: never gonna happen, m'dear. kul test, hihi. lånar nog lite :D puss!

    SvaraRadera