söndag 12 december 2010

Vinterfest

Åh, vilken superkväll jag hade igår!
Jag var på konsert/vinterfest arrangerat av Patriarkus, i Kungsängens hembygdsgård. Det var nära att jag inte kom iväg - jag har haft ont i kroppen i flera dagar och varit lite febrig. Men ett sånt här party går inte att missa, så jag åkte ändå, och åh vad glad jag är för det! En fin kväll av folkdans, sång, röj, eldshow och välbefinnande. Och jag fick träffa många vänner jag inte träffat på länge och saknat.

Idag mår jag som jag förtjänar - åker man och dansar med feber så får man skylla sig själv. Det var värt det. Så jag har spenderat dagen i sängen med raggsocksstickning, nergosad bland täcken och med höstsjalen om halsen.




Sjalen på bilden är en Kællingesjal, stickad i ett silvergrått tvåtrådigt ullgarn med 3,5 mm rundstickor, har jag för mig. Den stickade jag i våras och det var nog det första jag stickade som inte var benvärmare, haha... Med mycken hjälp av Viffla, min ärade stickningsmentor.

Ta hand om er!

7 kommentarer:

  1. Det var en underbar sjal... så bra att ha en stickmentor :)
    Jag är med i tidig musikgruppen Ledu Lekare (vilande, för tillfället) och har hängt med Patriarkus, många sköna kvällar på medeldidmarknader. Dom är både bra och roliga!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har och vilka fina sjalar!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma
    Tack för dina goa ord hos mig.
    Först måste jag säga att jag blev jätteglad av att du tittade in igen
    så jag får baske mig lägga till dig hos mig så att jag inte glömmer dig.
    Du vet att jag gillar ju din friss och färgen.
    Sen är du en hejare på att sticka.
    På tal om benvärmare så har jag stickat 8 par lovikavantar nu på sistone och en massa annat som halsdukar mössor och dyligt.
    Ha det riktigt gott och krya på dig.
    Ja man skall ju inte anstränga sig när man har feber men å andra sidan kan ju lite kul göra en fortare frisk.Hugget som stucket
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera
  4. Det var den mest episka festen sedan uppkomsten av episka fester. Ler bara jag tänker på det! Finis-Emma i finis-sjalen. Puss.

    SvaraRadera
  5. Snygg snygg snygg! Har funderat på en sån jag med. Men hur fasen bär man upp den? På dig fungerar det ju finfint att ha den knuten bak, men på mig... Hö hö, undrar just om den hade nått runt :P

    SvaraRadera
  6. Jag är så glad för mina katter. :))
    God Jul på dej!

    SvaraRadera