tisdag 7 december 2010

Höstsjalen blev... vintersjal?


Nu är äntligen Höstsjalen klar! Nedrans att det hann bli vinter innan jag hann använda den under hösten... Oh well! ;) Det gick åt nästan precis 200 gram Aade Lõng tror jag. Stickade med 5 mm rundstickor och stickade enligt 2 rm, omslag, x rm, omslag, rät mittmaska, omslag, x rm, omslag, 2 rm. Varm och gosig att ha över axlarna eller flera varv runt halsen mot blåsten.

Jag och Viffla kom överens om att jag inte fick påbörja några nya projekt innan jag var klar med något av de jag höll på med. Nu är den här klar, och det borde väl betyda att jag får påbörja ännu ett projekt? Right? Jag är sugen på att sticka en sån där bedårande mössa med ugglor...


Peace!

3 kommentarer:

  1. Åh, den är superfin! Ta med den imorgon så kan jag klämma på den vavava! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Hittade hit via Vifflas blogg som jag nyss hittade via någon annan. Jättefin blogg med mycket inspirerande saker att titta på! Här kommer jag definitivt titta in igen... :)

    Hoppas du har en fin dag!
    /Hedvig

    SvaraRadera