söndag 26 december 2010

Spinna spinna spinna!

Jag har fått låna fina Vifflas spinnrock, eftersom hon har rest till Indien och ska vara borta i tre långa veckor och spinnrocken behöver rastas medan hon är borta. Vi hade en snabb genomgång innan hon åkte med hur man använder den, och jag började spinna på egen hand för ett par dagar sedan. Jag är fast! Det är så himla roligt ju!

Jag beställde ull från Spinspiration för ett tag sen; vit BLF och brun alpaca. Jag började att spinna med BFL-ullen - det blir lite knöligt på sina ställen, men överlag gick det ganska bra. När jag spunnit upp 100 gram BFL bestämde jag mig för att testa att spinna med alpacan, och trodde att det skulle vara svårare av någon anledning. Men se det var det icke, jag tycker det var lättare att spinna alpaca än BFL! Så nu har jag spunnit upp de 50 gram alpaca jag beställt, och det blev ett litet tvåtrådigt nystan. Nu ska jag bara komma på vad jag ska sticka av det...


Här är spinningen in progress. Visst blir det rätt jämnt och fint ändå? (jag är en nybörjare på det här med att spinna, så jag är stolt och exalterad som ett litet barn)


Tvinnat till tvåtrådigt...

... färdigt! 50 gram tvåtrådigt alpacagarn! (stolt!)


Ta hand om er i vinterkylan!

6 kommentarer:

  1. Det blir jätte fint tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är superfint ju!
    Kram kram kram till dig från Indien, som är hett och färgglatt och fullt av palmer. Jag saknar dig! Pusss!

    SvaraRadera
  3. Är det första garnet du spinner? det ser ju helt underbart ut!Naturbegåvning i så fall!!!

    SvaraRadera
  4. Nybörjare? Grym nybörjare i så fall!

    SvaraRadera
  5. Vad kul, barnvakt åt en spinnrock måste vara underbart. Fint resultat också :)

    SvaraRadera
  6. Det där tycker jag att Du kan vara väldigt stolt över! Roligt att Du gillar att spinna! Beroendeframkallande!

    SvaraRadera