söndag 24 oktober 2010

Älskade dans




Gårdagen spenderade jag i Uppsala med söta fröken Sara på Oktoberstämman. Vi varvade galen improfolkdans med pompös vals och pausade ibland för lite nålbindning och en 45-minuterskurs i nyckelharpa. En riktigt, riktigt bra dag!

Idag skulle jag ha träffat fina vänner för fika och mys i kamp mot det ruggiga vädret. Istället fick jag spendera eftermiddagen med mr Migrän och blixtrigt synfält - inte alls lika trevligt...
För övrigt så håller jag på med flera mysiga hantverkprojekt just nu; en lindblomsgrön nålbunden mössa, ett par grå nålbundna vantar, och en sjal stickad i ett helt underbart garn - mörkt lila BC Silkbloom Fino. Den sjalen är förödande för mina studier; det är hopplöst svårt att fokusera på att läsa en inte-alls-speciellt-intressant bok, när det sjalprojektet ligger på skrivbordet och viskar "sticka mig, sticka mig...!"
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar